Xbox Series X: ez lesz a Microsoft új generációs játékkonzolja

2020 végén kerül csak piacra, de a Microsoft már most hivatalosan is bejelentette milyen is lesz új Xbox Series X elnevezésű játékkonzolja és annak szintén új játékkontrollere.


A Microsoft által eddig „Project Scarlett” illetve „Anaconda” kódnéven emlegetett új generációs játékkonzol, a cég hivatalos bejelentése szerint az „Xbox Series X a leggyorsabb, legerősebb konzolunk lesz, és új mércét állít a teljesítmény, a sebesség és a kompatibilitás terén”.

Az Xbox Series X design szempontjából alaposan eltér elődeitől. A Microsoft szerint: „Annak ipari formaterve lehetővé teszi számunkra, hogy az Xbox One X processzálási teljesítményének négyszeresét a legcsendesebb és leghatékonyabb módon nyújtsuk”. A lehető legjobb hűtést szolgáló négyszöghasáb alakú boboz függőlegesen felállítva és vízszintesen elfektetve egyaránt használható.

Megújul az Xbox Wireless Controller vezeték-nélküli játékvezérlő is, ami leginkább a jelenlegi kontroller finomított változatának látszik. Finomítottak a méretén és formáján, hogy kényelmesebben illeszkedjen a játékosok többségének kezébe. Van haptikus, azaz érintéses visszajelzése, egy új, a játék képének, klipjét rögzítését egyszerűsítő Share (megosztás) gomb, valamint az Xbox Elite Wireless Controller Series 2 ihlette hibrid d-pad billentyűzet. Az új kontroller kompatibilis lesz az Xbox One-nal, a Windows 10 PC-kkel és ezt mellékelik mindegyik új generációs konzolhoz.

A bejelentés kiemeli, hogy az Xbox Series X „világszínvonalú képalkotóként jelenik majd meg 4K felbontásban 60 képkocka/sec képsebességgel, az akár 120 képkocka/sec lehetőségével, a változó képfrissítés (Variabel Refresh Rate – VRR) támogatását is beleértve és 8K képességgel.”

A konzolt a legújabb Zen 2 és Radeon RDNA architektúrát kihasználó egyedi tervezésű AMD processzora hajtja. Támogatott lesz a hardveresen gyorsított ray-tracking (virtuális 3D környezetbeli fényút modellezés), a GPU kihasználását segíti a szabadalmaztatott változó mértékű árnyékolás (Variable Rate Shading – VRS) technológia, a legújabb NVMe SSD pedig gyakorlatilag kiküszöböli a játék betöltési idejét. A képi válaszadást olyan funkciók javítják, mint az alacsony késleltetésű játékmód (Auto Low Latency Mode – ALLM) és a dinamikus késleltetésű bemenet (Dynamic Latency Input – DLI) is. A beépített optikai lemezmeghajtó az Ultra HD Blu-ray lemezeket is támogatja.

A közlemény megfogalmazása szerint: „Az Xbox Series X-et a felhőbeli jövőre is tervezték, a hardverbe és a szoftverbe beépített egyedülálló képességekkel, hogy a konzolra és máshova is a lehető legkönnyebbé tegyék a kiváló játékok eljuttatását.”

A közlemény büszkén emeli ki, hogy az Xbox Series X az ígéreteknek megfelelően négy konzolgeneráció játékait teszi játszhatóvá a felhasználók számára. A visszamenőleges kompatibilitás az Xbox One játéktartozékokra és az olyan szolgáltatásra is kiterjed, mint az Xbox Game Pass.

Az Xbox Series X elnevezés egy konzolszériára utal, de a bejelentés csak egy új konzolról szól, ami mellett állítólag lesz egy optikai lemezmeghajtó nélküli kisebb processzorteljesítményű olcsóbb változat is.

Az Xbox Series X egyelőre ismeretlen áron 2020 végén lesz kapható, nagyjából ugyanakkor amikor a Sony PlayStation 5 is, ami szintén 4K 120 képkocka/sec képsebességet, 8K támogatást, Ultra HD Blu-ray meghajtót, ray-tracking technológiát, SSD-t és sok egyebet tud majd.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .