Xbox Series X: újabb információk az új generációs játékkonzolról

Az Xbox Series X már ismert specifikációja és funkciói mellett egy friss blogbejegyzés teszi még teljesebbé a képet az új konzolról és annak HDMI 2.1 csatlakozásáról.


A Microsoft hivatalos bejelentése alapján már sok minden tudható volt az új generációs Xbox Series X játékkonzol, de mindezt most továbbiakkal egészítette ki Phil Spencer, az Xbox-ért felelős vezető blogbejegyzése.

Ebben az illetékes megerősíti a leendő hardver grafikai processzorának (GPU) teljesítményét, ami 12 Teraflop (a másodpercenként elvégzett lebegőpontos műveletek trilliárdokban számolva) lesz. Ez több mint nyolcszorosa az eredeti Xbox One, illetve kétszerese a jelenlegi legerősebb Xbox One X grafikai teljesítményének. Ez és a Zen 2 és Radeon RDNA architektúrát kihasználó egyedi tervezésű AMD processzor teszik lehetővé a magasabb képsebességet és a nagyobb, bonyolultabb játékvilágok teljesebb és valóságosabb élményét.

A feldolgozási teljesítményhez szabadalmaztatott változó mértékű árnyékolás (Variable Rate Shading – VRS) társul, ami lehetővé teszi, hogy a GPU jobb kihasználásával inkább egyedi effektusokkal lássanak el bizonyos játékkaraktereket vagy fontos objektumokat. Ez stabilabb képsebességet és magasabb felbontást eredményez a végső képminőségre gyakorolt hatás nélkül.

A hardveresen gyorsított Direct X Raytracing technológia (virtuális 3D környezetbeli fényút modellezés) Spencer szerint először hoz létre a konzoljátékhoz valósidejű valósághű megvilágítást, pontos tükröződéseket és akusztikát a játékvilágban.

A fejlesztőcsapat nem csupán a nyers feldolgozási teljesítményre összpontosított, de minden technológiai fronton előrelépéseket tett a játékélmény más területeinek hatékony javítása érdekében. A blogbejegyzés szerint kevesebb időt kell majd várni a játékok betöltésére, és teljesebb lesz az általános kompatibilitás.

Ezt szolgálja az ultragyors betöltési időt biztosító SSD tároló és a „Quick Resume” (gyors folytatás) funkció, ami lehetővé teszi a megszakított játék szinte azonnali folytatását ott ahol azt abbahagyták. Ehhez társul a kontroller reakcióképességének javulása a „Dynamic Latency Input” (DLI) használatával, ami a bemenetet szinkronizálja azzal, ami megjelenik a képernyőn.

Az Xbox Series X HDMI 2.1 implementációja lehetővé teszi a 8K 60 képkocka/mp valamint a 4K 120 képkocka/mp képsebességű játékot is, de a gyártók 2020-as TV-iből még hiányzik ennek széleskörű támogatása.

A blogbejegyzés szerint a fejlesztőcsapat „együttműködött a HDMI fórummal és a TV gyártókkal annak érdekében, hogy a legjobb játékélményt olyan funkciók révén biztosítsák, mint az automatikus alacsony késleltetési mód (ALLM) és a változó képfrissítési gyakoriság (VRR)”, vagyis Spencer megfogalmazása szerint a HDMI 2.1 játékélmény elérhető a játékosoknak anélkül is, hogy megvárnák a 2021-es TV-ket.

Fontos, hogy az Xbox Series X konzolon játszhatóak lesznek az Xbox One, az Xbox 360 és az eredeti Xbox játékok egyaránt, és Xbox One játéktartozékok működnek az új hardverrel is. És ha valakinek nincs meg egy régebbi játék, akkor az Xbox Game Pass előfizetéses szolgáltatás azonnali hozzáférést biztosít azokhoz is, akár az újakhoz.

A kompatibilitás további eleme a „Smart Delivery”, ami biztosítja, hogy ne okozzon zavart a játék melyik verzióját kell megvenni. Az összes exkluzív Xbox Games Studio címen biztosított, hogy a játékosoknak csak egyszer kell megvásárolniuk a játékot, és a technológia biztosítja, hogy a legjobb verzió álljon rendelkezésre, függetlenül attól, hogy melyik Xbox konzolon játsszák azt.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .