A HDTV európai elterjedéséhez új üzleti modellekre van szükség

1. Oldal

A Strategy Analytics piacelemző cég aktuális jelentése szerint Európában a HDTV vevőkészülékek tulajdonosainak csak 5%-a néz HD csatornákat, és a gazdasági realitások figyelembevételének hiánya miatt akadozik a HDTV európai elterjedése.
hdtv_logo.jpgAz európai nagyfelbontású televíziózással kapcsolatos reményeket két német HDTV csatorna múlt havi leállása árnyékolja be. A Strategy Analytics elemző cég által publikált jelentés következtetése szerint az európai televíziós szolgáltatóknak először fizetős TV-k kiépítésére kell koncentrálniuk forrásaikat a hirdetésekre alapozó üzleti modell helyett, hogy a HD tartalmak és vevőkészülékek kritikus tömegének elérésével a HDTV-t önfenntartóvá tegyék.

A ProSiebenSat1 Németország egyik vezető kereskedelmi televíziós műsorszolgáltatója február 15-én szüntette be HDTV csatornáinak működését, miután a nézőszámok elégtelennek bizonyultak a folyamatos adás fenntartásához. A döntés következtében tehát most először csökkent a Németországban fogható HD csatornák száma, s ezek többsége is csak fizetős TV előfizetők számára elérhető.

„Mindig is nagyon ambiciózus volt azt várni, hogy az első években egyedül a hirdetési bevételek eltartják majd a HD csatornákat,” mondta David Mercer a Strategy Analytics vezetőelemzője. „Nem épülhet fel jelentős nézőszám, amíg HD vevőkészülékek millióival a piac meg nem érik, – s ez mindig néhány évet vesz igénybe.” tette hozzá.

Az elemzői véleményt látszik alátámasztani, hogy a brit fizetős Sky HD programcsomagja ugyanakkor három új csatornával (Sky Sports HD 3, Sky Movies Premiere HD és FX HD) rövidesen 17-re bővül.

A jelentés megállapítja, hogy a HD-ready azaz nagyfelbontású kép megjelenítésére alkalmas készülékekkel rendelkező európaiaknak csak 5%-a néz valójában HDTV csatornákat. A nehézségek ellenére azonban a jelentés arra következtet, hogy 2008 végére az európai HDTV előfizetők száma folyamatosan 3,5 millióra növekszik majd. A Strategy Analytics úgy becsüli, hogy az összes európai háztartás 20%-a HD csatornákat néz majd 2012-re.

Kapcsolódó linkek:

Két éven belül jórész már HDTV adásokat sugároz a Magyar Televízió
A HDTV és az új TV technológiák még sokak számára ismeretlenek Európában is
Mikor ér révbe a HDTV Európában? (Kommentár)
Indul a ProSieben és Sat.1 HDTV műsora

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .