Max: új nevén indul az egyesített HBO Max és Discovery+ streamingszolgáltatás (Frissítve)

Május 23-án Max néven indul az USA-ban az HBO Max helyébe lépő streamingszolgáltatás, amin többe kerül a 4K HDR képminőség és a Dolby Atmos hangzás.


Frissítés:

Az USA-ban elindult a Max streamingszolgáltatás, ami az Ultimate Ad Free szintű csomagra előfizetőknek több mint 1000 filmet és sorozatepizódot 4K HDR képminőséggel kínál. Ez közel nyolcszorosa az HBO Max eddigi kínálatának.

A Warner Bros Discovery közleménye szerint: „Az indulással a Max bevezeti az új, Ultimate Ad-Free szintű előfizetést, ami négy egyidejű bitfolyamot, akár 100 offline letöltést és közel 8-szor több 4K HDR filmet és epizódot kínál, mint az HBO Max, beleértve olyan népszerű programokat, mint a Trónok harca (Game of Thrones), a The Last of Us, a Harry Potter, A gyűrűk ura (The Lord of the Rings) trilógia, A sötét lovag (The Dark Knight) trilógia, a Mátrix filmek és még sok más, mindezt 19,99 $/hó vagy 199,99 $/év áron.”

A 4K HDR Dolby Vision videoformátum és a Dolby Atmos hangsáv csak bizonyos tartalmakhoz és eszközökön lesz elérhető. Sudheer Sirivara, a Warner Bros. Discovery Global Technology Platform munkatársa a közleményben azt hangsúlyozza: „Tisztában vagyunk vele mennyire fontos, hogy moziszerű megjelenítési élményt nyújtsuk felhasználóinknak, és ennek érdekében fejlettebb technológiai munkafolyamatokat vezettünk be, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy több 4K-s tartalmat tegyünk közzé gyorsabban és hatékonyabban. A Max indulásakor több mint 1000 filmet és epizódot kínál majd 4K-ban, és ahogy haladunk előre, minden hónapban újabbakat fogunk hozzáadni.”

Egyes tartalmak 60 képkocka/mp képsebességgel is elérhetőek lesznek. Lehet, hogy ilyen lesz az Avatar: A víz útja (Avatar: The Way of Water), ami június 7-től 4K UHD, HDR 10, Dolby Vision és Dolby Atmos kép- és hangminőségben is elérhető majd az Ultimate Ad-Free szinten. Ezenkívül az idén és a jövőben bemutatásra kerülő összes Warner Bros film elérhető lesz 4K HDR-ben, amikor moziforgalmazás után megérkezik a Max kínálatába.

Max app felület
A frissített Max felhasználói felület. (forrás: Warner Bros. Discovery)

Az új, továbbfejlesztett alkalmazás felfrissített felhasználói felületet és egyszerűbb navigációt kínál műfaji csoportosítással és személyre szabott ajánlásokkal. Megadhatóak profilok speciálisan gyerekeknek is.

A Max már elérhető az USA-ban, és várhatóan 2024 elején Európában is átveszi az HBO Max helyét.

2023. április 17.:

A 2022 áprilisában a WarnerMedia és a Discovery egyesülésével létrejött Warner Bros. Discovery tavaly augusztusban közzétett terveinek megfelelően április 12-én hivatalosan bejelentette az új Max elnevezésű streamingszolgáltatást, ami az USA-ban debütál május 23-án.

MAX_logo

Az új márkanévből tehát elmarad az HBO, aminek célja, hogy a Max barátibbnak tűnjön az egész család és vonzóbbnak a gyerekek számára. Új szlogenje szerint a Max – „the one to watch for every mood and every moment” (az, amit nézni kell minden hangulatban és minden pillanatban) tehát továbbra is kínál majd olyan az HBO-ról ismert sorozatokat, mint a Succession (Utódlás) és a The Last of Us, ugyanakkor jelentősen szélesedik az új streamingszolgáltatás tartalomkínálata.

A közlemény szerint: „A Max ad helyet az HBO Originals, a Warner Bros. filmeknek, a Max Originals, a DC univerzum, a Harry Potter varázslóvilágának, a gyerekeknek szóló tartalmak széles kínálatának, valamint a legjobb főző-, otthonteremtő-, reality-, életmód- és dokumentumműsoroknak olyan vezető márkáktól, mint a HGTV, a Food Network, a Discovery Channel, a TLC, az ID és mások. A Max azzal emelkedik ki a streamingszolgáltatók közül, hogy egyedülálló módon kombinálja a páratlanul széles és kiváló minőséget ikonikus franchise-okkal és erős terméktapasztalattal, mindezt nagyszerű ár-érték arányban.”

JB Perrette, a Warner Bros. Discovery globális streaming és játékokért felelős elnök-vezérigazgatója szerint: „A legnagyobb szuperhősöktől a való élet bajnokaiig, a kultúraformáló drámáktól az ízlésformáló szórakozásig, a fantasztikus birodalmaktól a legvalóságosabb világokig a Max páratlan választási lehetőséget kínál majd. Ez az új márka fontos változást jelez a két szűkebb termék, az HBO Max és a Discovery+ helyébe lépő szélesebb tartalmi kínálatunk és fogyasztói ajánlatunk felé. Míg mindegyik termék kínált valamit néhány embernek, a Max minőségi választékot kínál majd mindenkinek.”

A vezető az új márkát bemutató rendezvényen azt is hozzátette: „Mindannyian szeretjük az HBO-t. Ez egy öt évtizeden át felnőttek élenjáró úttörő trendteremtő szórakoztatására épített márka. De ez nem pontosan az a hely, ahol a szülők a legszívesebben leadnák gyermekeiket.”

A Warner Bros. Discovery a Max révén az alkalmazáson belül igyekszik jobban bemutatni gyermekközpontú márkáit, mint amilyen a Cartoon Network, a Boomerang, a Wizarding World és a Looney Tunes.

Az HBO persze nem tűnik el és továbbra is ott lesz az alkalmazásban. Perrette azt hangsúlyozta: „Az HBO nem TV – az HBO az HBO. Ennek így kell maradnia, ezért előnyben részesítjük a termékélményben, és nem toljuk a töréspontig.”

A Max rendszeres tartalomfrissítést ígér átlagosan több mint 40 új címmel és évaddal minden hónapban. Új tartalmai között lesz majd egy Harry Potter sorozat, amit producerként JK Rowling neve fémjelez, valamint a Trónok harca előzménye A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight és egy a Démonok között (The Conjuring) filmeken alapuló drámasorozat is.

A további várható sorozatok: a Pingvin Batman spin-off Colin Farrell főszereplésével, az azonos című Pulitzer-díjas regény alapján készült A szimpatizáns (The Sympathizer) szatirikus kémthriller, a True Detective: Night Country Jodie Fosterrel és Kali Reissel valamint a The Regime Kate Winslet főszereplésével.

A Max új, átdolgozott alkalmazást kap majd továbbfejlesztett felhasználói élménnyel és egyszerűbb navigációval, benne műfaji csoportosítással és a személyre szabott ajánlásokkal. Ehhez persze profilok is lesznek, gyerekek számára is.

Az eddigi HBO Max előfizetők havidíja továbbra is 16$ (kb. 5.400 Ft) marad és „az indulást követően legalább hat hónapig a jelenlegi előfizetési csomagjukkal rendelkeznek”. Az új előfizetők a hirdetésekkel támogatott Max Ad-Lite csomagért havi 9.99$-t illetve évi 99.99$-t (kb. 3.400 Ft/hó ill. 34.000 Ft/év), a hirdetésektől mentes Max Ad Free csomagért havi 15.99$-t vagy évi 149.99$-t (kb. 5.400 Ft/hó illetve 51.000 Ft/év) fizetnek majd. Ezért a pénzért azonban csak 1080p képfelbontás és 5.1-es surround hang jár. 4K HDR (Dolby Vision) képminőséget és Dolby Atmos hangot csak a Max Ultimate Ad Free előfizetés biztosít havi 19.99$ illetve évi 199.99$ (kb. 6.800 Ft/hó illetve 68.000 Ft/év) áron.

Európában és így hazánkban is a Max várhatóan csak jövőre lép az HBO Max helyébe.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .