Nem hozzák a várt sikert az idei 3D filmek

1. Oldal

Egy újabb a 3D filmek fogadtatását vizsgáló tanulmány eredményei kelthetnek aggodalmat a filmstúdiók, mozi-láncok és távlatilag a 3D TV-k illetve más 3D szórakoztatóelektronikai készülékek gyártói számára.
A Brandwatch jelentése a múlt nyáron bemutatott új 3D filmek közösségi média reakcióit elemzi, figyelembe véve a 3D-vel kapcsolatos kommenteket általában, és konkrétan három idei 3D filmről: A Karib-tenger kalózai: Ismeretlen vizeken, Harry Potter és a Halál ereklyéi II. rész és Zöld Lámpás (Green Lantern).

Az elemzők egyértelműen azt találták, hogy a filmbarátok 3D mozi élménnyel kapcsolatos pozitív várakozásai a filmek megtekintése után sokszor negatív visszajelzésre váltanak, bár a legtöbb néző így is élvezte a mozit. Leginkább a 3D élményért fizetendő felárra, a kényelmetlen 3D szemüvegre, a 3D nem megfelelő használatára, a 3D hatások alig és/vagy túlzott használatára és fejfájásra panaszkodtak. Úgy tűnik, visszaütnek azok a 3D filmek is, amelyeket eredetileg 2D-ben forgattak, de az utómunkák során alakítanak át. A fogyasztók úgy érzik, hogy ezekkel nem kapnak semmi pluszt.

3D_filmek.jpg
Érdekes, hogy a legtöbben a legjobb 3D filmnek még mindig az Avatar 3D változatát tartják, amit két évvel megjelenését követően sem tudott felülmúlni más 3D mozi.

Pedig a jelentés szerint minden jól kezdődik a 3D számára, pozitív nyilatkozatokkal arról, hogy várakozással tekintenek a nézők a film megnézése elé (40%), addig a lehetőségig, hogy 3D-ben látják kedvenc színészüket (10%). Ugyanakkor a negatív észrevételek konkrétabbak: a 3D semmit nem tesz hozzá/időpocsékolás (29%), túl sok/túl ügyetlen a 3D (20%), túl magas a jegyár (18%), a 3D szemüveg kényelmetlen/béna (18%), ezek nem valódi 3D filmek (10%).

A jelentés azt is megállapítja, hogy számos a közösségi média világában igen befolyásos hang szólal meg a 3D-ről. Ezek felhívják a figyelmet, hogy a filmes marketingesek miként „erőszakolják rá” a 3D-t a filmekre, és arra, hogy a „3 D újdonság, de nem evolúciós (lépcső)”. Számos filmkritikus 3D-vel kapcsolatos szkeptikus álláspontja is rendszeresen napvilágot lát.

Jó hír viszont a 3D filmkészítők számára, hogy a megfelelő film a megfelelő kezeléssel nagyrészt még mindig pozitív reakciót vált ki, akkor is, ha a lelkesedés közben megcsappan. A Zöld Lámpás (Green Lantern) 3D-ben például mielőtt megnézték 83%-ban pozitív, 15%-ban negatív és 2% semleges kommenteket kapott. Miután megnézték a pozitív kommentek 54%-ra csökkentek, vagyis a nézők több mint felének tetszett a 3D változat, a negatív megítélés maradt 15%-on. A Karib-tenger kalózai legújabb része esetében viszont a pozitív megnyilvánulások 85%-ról 52%-ra estek, a negatívak viszont jelentősen, 13%-ról 45%-ra emelkedtek. Az élményt azonban a nézők több mint fele még mindig élvezte. Hasonlóképpen, mint a Harry Potter és a Halál ereklyéi II. rész esetében, aminél a nézők 56%-a látta pozitívnak a 3D élményt, 40% negatív véleménnyel, ami a film megnézése előtt még 73% pozitív, 25% negatív volt.

Kapcsolódó linkek:

Tanulmány a szemet megerőltető és fárasztó 3D képernyőkről
Az USA-ban elkelt Blu-ray 3D filmek csupán felét vásárolták
A 3D TV tulajdonosok többsége értékeli a 3D képminőséget
Várat magára a 3DTV piaci áttörése
A Blu-ray 3D számára 2011 lesz a fordulat éve a BDA szerint
Visszaesőben a 3D mozi?
James Cameron a 2D-ről 3D-re konvertálás ellen szól
Probléma a 3D-vel
Hollywood kezdi egyre komolyabban venni a 3D mozit

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .