Sony: divízióátszervezés és felére csökkenő TV értékesítés

1. Oldal

A Sony évek óta veszteséges TV üzletágának radikális átszervezése keretén belül szűkíti a kínált készülékek választékát és a tervezett értékesített mennyiséget is a felére csökkenti.
sony_make.believe.jpg
A Sony a folyó pénzügyi év második negyedévében 27 milliárd jent (81 milliárd Ft) veszített az előző év azonos időszakának 31,1 milliárd jenes (93,3 milliárd Ft) profitjával szemben, és a most várt egész éves veszteség 90 milliárd jen (270 milliárd Ft) lehet. Ez jelentős fordulat a korábban erre az évre előre jelzett 60 milliárd jenes (180 milliárd Ft) pozizív eredményhez képest.

A Japánban idén bekövetkezett földrengés után a legutóbbi thaiföldi árvíz is negatívan érintette a Sony termelőkapacitásait. Az árvíz újabb 25 milliárd jennel (75 milliárd Ft) járult hozzá a veszteségekhez.

A legfőbb problémát továbbra is a cég TV üzletága okozza. A divízió vesztesége a július-szeptemberi időszakban 41 milliárd jen (123 milliárd Ft) volt, ami az előző negyedévinek több mint háromszorosa, és a jelenlegi pénzügyi évben várhatóan ismét veszteséges lesz, immár a nyolcadik évben egymásután. A Sony el is indította a „TV üzleti jövedelmezőség-javítási tervet”, és mint a Panasonic, a cég úgy tűnik az eladási számok helyett olyan termékekre koncentrál majd, amelyekkel pénzt lehet keresni. A „mennyiségi expanzióról egy a bevételnöveléshez stabil alap létrehozására irányuló átszervezés” célja, hogy a TV részleg a 2013/2014-es pénzügyi év végére ismét nyereséges legyen.

A Sony a jövő márciusig tartó pénzügyi évre még 40 millió TV értékesítését tervezte, de múlt heti bejelentésük szerint „felülvizsgálva a globális mennyiségi értékesítési előrejelzést” 20 millióra vagyis a felére módosította a korábbi célt.

A cég a felére csökkenő értékesítési célhoz igazítva „további fix költségcsökkenést” említ ugyan, de a jelenlegi pénzügyi évre a TV divízió eladásai várhatóan a 875 milliárd jent (2.625 milliárd Ft) elérve 175 milliárd jen (525 milliárd Ft) minuszt produkálnak majd.

A Sony a jövőben karcsúsítja termékválasztékát, csökkenti az LCD TV üzletág alkatrész és gyártási költségeit, és a következő generációs modellek fejlesztésére és marketingjére összpontosít. A terv a fejlődő piacokon való terjeszkedést célozza e régiók igényeihez igazodó termékek fejlesztésével, a meglévő modellek költségeinek külső tervezési és gyártási erőforrások segítségével történő csökkentésével, és egyedi technológiákkal növelve termékeik különbözőségét.

A cég nyilatkozatában ugyanakkor utal „az LCD TV üzlet hagyományaira” is, és világos, hogy a Sony a piac felső kategóriáját is megcélozza. A tervek között szerepel olyan egyedülálló technológiák alkalmazása, mint a szuper-felbontású magas képminőségű képfeldolgozás, és felgyorsítják a következő generációs TV-k fejlesztését. Ugyanakkor a TV-k értékét is növelik a fogyasztók számára integrált eszközök és hálózati szolgáltatások használatának élményét nyújtva.

A Sony új TV üzleti struktúrája három egységre tagozódik: az egyik a jelenlegi LCD kínálat javításán dolgozik majd a belső tervezés és a gyártás révén, a második lesz felelős az olcsó termékekért külső tervezés és gyártás felhasználásával, és a harmadik „fejleszti és tervezi a következő generációs TV-t.”

Kapcsolódó linkek:

A Sony kiszáll az LCD panelgyártásból és az LG-től vásárol
Panasonic: a veszteségek miatt csökkenő TV gyártás
Sony: a TV üzletág azonnali átszervezése várható
Sony: LCD TV üzletágat érintő lépések
Sony: tajvani LCD panel épül majd a Bravia HDTV-k felébe

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .