Panasonic: napirenden a plazma TV gyártás leállítása (Frissítve)

1. Oldal

A Nikkei nem megerősített értesülései szerint, a Panasonic TV üzletágának 2014-es pénzügyi évtől kezdődő hároméves leépítése részeként fokozatosan beszünteti a plazma TV-k gyártását. A gyártó reagálása szerint még semmi nincs eldöntve.

A Nikkei forrásmegjelölés nélkül közli, miszerint a Panasonic állítólag rövidesen hároméves tervet jelent be a veszteséges TV üzletág leépítésének megkezdéséről.

Panasonic_Amagasaki.jpg
Ennek részeként a japán cég már az áprilisban kezdődő következő pénzügyi évben befejezi a plazma TV panelek termelését az Osaka közelében lévő legnagyobb amagasaki üzemében (a fenti képen), ugyanakkor saját LCD TV panelgyártásának volumenét is csökkenti.

A Panasonic TV eladásai jelenleg is esnek, és a 2015-re várható bevételek a csúcsévnek számító 2009-ben elértnek a fele sem lesz.

Az újság szerint a japán cég már le is állt a plazma TV-k fejlesztésével, és azért dönt majd az utóbbiak gyártásból való kivonása mellett, mert nem hatékony a plazma és LCD TV-k együttes termelése. Kereskedelmi és más partnereire tekintettel a Panasonic állítólag csak fokozatosan csökkenti majd a plazma TV-k gyártását, amiket csak valamikor a 2014-2015-ös pénzügyi évben von majd ki a piacról.

A Panasonic szóvivője mindezekkel kapcsolatban azt nyilatkozta: „Számos lehetőséget veszünk figyelembe TV üzletágunkkal kapcsolatba. De még semmi nincs eldöntve.”

Az LCD panelgyártás visszafogásával a Panasonic tovább növeli a külső partnerektől vásárolt képernyőpanelek részarányát, ami már a mostani pénzügyi évben is 70% körül van.

Jelentések szerint viszont a Panasonic tovább folytatja az OLED TV-k tömegtermelésének közös fejlesztését a Sony-val, és bízik benne, hogy azok 2014-re már piacra kerülhetnek.

Frissítés:

A Panasonic a plazma TV üzletből való kilépésre vonatkozó jelentésekre úgy reagált, hogy „különböző lehetőséget veszünk fontolóra, de jelenpillanatban még semmi nincs eldöntve”.

A hivatalos nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a cég plazmaképernyő panel (PDP) üzletével kapcsolatos jelentés tartalma nem a Panasonic által tett bejelentés.

„Ami a PDP üzletet illeti, a Panasonic folytatja a hozzáadott értékkel rendelkező termékek szállítását, új módokat ajánlva fogyasztóink számára a TV élvezetéhez. Köztük olyan PDP tulajdonságok előnyeit kihasználva, mint az érintőceruza (touch pen) funkció, valamint a nagy képernyő és a kiváló képminőség.”

„Ezen túlmenően, nem TV (hanem) Business to Business (B2B) felhasználásra bővítjük a PDP üzleti lehetőségeket, például olyan termékekkel, mint az interaktív plazmaképernyő.”

A Panasonic világszerte folytatja a 2013-as termékek piaci megjelentetését, és ígéri: „Nem lesz változás a PDP-k szerviztámogatásában, és a kereskedőinknek sem kell aggódniuk a Panasonic PDP-k értékesítésének folytatása miatt.”

Tsuga Kazuhiro a Panasonic elnöke is lefektette hároméves stratégiáját, ami a céget ismét nyereségessé teszi, és elkötelezett, hogy ezt a TV divízióval is megteszi. Vagyis a cég TV üzletből csak a legvégső esetben vonulna ki. Szélesebb jövőképében azonban a Panasonic 2016-ra többé már nem fogyasztási termékek gyártója, hanem partnereivel együttműködve teljes körű megoldásokat kínál majd.


Kapcsolódó linkek:

Panasonic: íme, a 2013-as VIERA plazma okos TV-k (Frissítve)
Panasonic: leáll a plazmaképernyők kutatás-fejlesztése?
Visszaesés csökkenő japán és nyugat-európai TV kereslettel
Panasonic: csökkenő panelgyártás a veszteségek lefaragására
Panasonic és Sony OLED TV-k 2014-re?
A Panasonic kilábalóban a Sharp és a Sony még mindig bajban
Panasonic: új elnök új elképzelések a TV üzletág átalakítására

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .