Panasonic: leáll a plazmaképernyők kutatás-fejlesztése?

1. Oldal

Japán iparági források szerint a Panasonic mérlegeli, hogy 2013 áprilisától beszünteti a plazmaképernyők kutatás-fejlesztését és inkább az OLED képernyők és más képmegjelenítő eszközök fejlesztésére összpontosít.
Az ügyben tájékozott forrásokra hivatkozva a TCM NEWS közli, hogy a Panasonic mérlegeli a plazmaképernyők kutatás-fejlesztésének beszüntetését a jövő márciusban záródó 2012-es pénzügyi évvel. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a Panasonic ne folytatná a plazmapanelek gyártását, és ne jelenne meg a piacon új plazma TV modellekkel az elkövetkező években is.

Panasonic_VT50_lifestyle.jpg
A döntést mindenképpen indokolná, hogy az elmúlt években és várhatóan a jövőben is az LCD technológia kezdi kiszorítani a plazmát a síkpaneles TV-k piacáról. Egyes előrejelzések szerint 3-4 éven belül a plazma TV-k éppúgy eltűnnek majd a kínálatból, mint a hátulról-vetítős készülékek, és ezt tudomásul véve talán jobb a fejlesztésekkel kapcsolatos döntéseket időben meghozni. A Panasonic csökkenő panelgyártásával egyébként ma már csak a világ második plazma TV gyártója a Samsung mögött. Kérdés persze, hogy mi lesz a sorsa a cég olyan ígéretes fejlesztéseinek, mint a 368 centis (145 inch) képátlójú Super Hi-Vision és a szemüveg nélküli 3D plazmaképernyők, főleg, hogy a technológia igen alkalmas a 4K Ultra HD felbontású képernyők előállítására.

A hír szerint a Panasonic erőforrásait az OLED TV-k fejlesztésre készül átcsoportosítani. Az OLED TV panelek és modulok technológiai fejlesztésén közösen dolgozó Sony és Panasonic piacképes készülékekkel várhatóan 2014-ben jelenhetnek meg.

Kapcsolódó linkek:

A Mitsubishi is felhagy a hátulról-vetítős TV-k gyártásával
Panasonic: csökkenő panelgyártás a veszteségek lefaragására
A globális TV kereslet stagnálása várható 2013-ban
Panasonic és Sony OLED TV-k 2014-re?
Panasonic szemüveg nélküli 3D óriás plazmaképernyő az IFA-n
Sony, Panasonic OLED partnerség: cél a 2013-as tömeggyártás
Panasonic és NHK 8K felbontású plazma képernyőóriás
Panasonic: döntés jelentős OLED TV beruházásról

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .