Zuhanó lemezeladások, bővülő streaming bevételek az USA-ban 2017-ben

Az Ultra HD Blu-ray sem tudta megállítani a fizikai lemezeladások tavalyi zuhanását az USA-ban, ahol viszont az előfizetéses streaming szolgáltatások 30%-kal növelték bevételeiket.


A hollywoodi stúdiók számára évtizedekig jelentős bevételi forrást jelentettek a fizikai videoformátumok, a fogyasztók azonban egyre inkább a filmnézés más, kényelmesebb módjait választják.

A Digital Entertainment Group (DEG) kereskedelmi szervezet adatairól beszámoló Variety szerint, a múlt évi lemezeladásokból származó bevételek már 14,5% -kal 4,7 milliárd dollárra (kb. 1.190 milliárd Ft) csökkentek, a 2016-os 9,5% -os visszaesést követően. A lemezek kölcsönzéséből is 17%-al kevesebb, 2 milliárd dollár (kb. 505 milliárd Ft) származott. A Blu-ray sosem tudott igazán a DVD helyébe lépni, az Ultra HD Blu-ray kezdeti sikere után tavaly csak 147 millió dolláros (kb. 37 milliárd Ft) sovány bevételt hozott az új lemezformátum.

A streaming szolgáltatásokat viszont egyre több fogyasztó használja, pontosabban az előfizetéses streaming videoszolgáltatásokat (SVOD), mint az Amazon és a Netflix, melyek a stúdióktól megvásárolt filmterjesztési jogok mellett általában egyre több saját tartalmat is gyártanak.

Tavaly 30%-kal bővült az SVOD és elérte a 9,5 milliárd dolláros (kb. 2.400 milliárd Ft) bevételt az USA-ban. Emellett a fogyasztók 2 milliárd dollárt (kb. 505 milliárd Ft) költöttek digitális filmek vásárlására olyan szolgáltatásokon keresztül, mint például az iTunes és a Vudu, valamint 1,9 milliárd dollárt (kb. 480 milliárd Ft) online filmkölcsönzésre.

Hollywood mindezt nem hagyhatja figyelmen kívül, és a filmbemutatókat követő hónapokig tartó kizárólagos moziterjesztést is felül kell vizsgálniuk a filmstúdióknak, mivel 2017-ben a mozilátogatók száma is megcsappant az USA-ban, minek következtében 2%-kal 11,1 milliárd dollárra (2.800 milliárd Ft) csökkent a jegypénztárak bevétele.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .