A növekvő kínai tévéipar fenyegeti az LCD TV gyártókat

1. Oldal

A jelentős LCD gyártók aggódva tekintenek Kínára, ahol az előrejelzések szerint a panelgyártás erőteljes felfutása várható az elkövetkező években, ami piacvesztést jelenthet számukra.
LCD_TV.jpgJelenleg hét olyan gyár van Japánban, Dél-Koreában és Tajvanon, amely nyolcadik generációs üveghordozón képes LCD paneleket előállítani, de a közeljövőben Kínában ugyanennyi üzem megnyitása várható. Ezek közül néhány az említett országok nagy márkáinak közös vállalataként működik majd, de mások várhatóan teljesen kínai vállalkozások lesznek, amelyek fenyegetik a jelenlegi gyártókat és veszélyeztethetik terjeszkedési terveiket a gyorsan növekvő kínai piacon. Jelenleg a világon körülbelül 200 millió LCD panelre van kereslet egy évre, de két éven belül csak a kínai piacon 50 millió panelre lesz szükség.

A fenyegetés kivédésének egyik lehetséges módja a közös vállalat létrehozása. Mind a Samsung mind az LG kapcsolatban áll már kínai cégekkel LCD panelgyárak fejépítésében, japán sajtójelentések pedig azt jelzik, hogy a Sharp egy 10. generációs LCD üzem felépítését fontolgatja Kínában. Nanjing önkormányzata be is jelentette, hogy a Sharp tervezett gyára havonta 80.000 darab 10. generációs üveghordozót lesz képes feldolgozni, ami közel 1,5 millió 102 centis képernyő havi kapacitásnak felel meg. A Sharp azonban hivatalosan tagadják a terv létezését.

Iparági elemzők szerint a nagyobb TV gyártók úgy védhetnék ki igazán a kínai fenyegetést, ha megtalálnák a módját, miként függetleníthetnék magukat az LCD technológiától, azaz ha más, hatékonyabb, gazdaságosabb képernyő technológiát alkalmaznának.

Az OLED képernyő technológia jelenthetné talán a legjobb lehetőséget arra, hogy a jelenleg még meglévő technológiai előnyüket kihasználva megtartsák piacvezető pozíciójukat a jelentős képernyőgyártók. Ellenkező esetben azzal kell szembesülniük, hogy csökkenteniük kell saját gyártási költségeiket vagy profitjukat, hogy felvegyék a versenyt a kínai versenytársakkal szemben.

Kapcsolódó linkek:

Nyomtatással készült 48 centis OLED TV a Samsungtól
A 2. negyedévében is nőtt a TV piac, de két régióban gyengült
OLED: új olcsóbb elektronika segítheti a tömeggyártást
LG OLED TV 79 centis képátlóval a 2010-es IFA-n
Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
OLED: új alkalmasabb meghajtású OLED panel a Sonytól
OLED: olcsóbb panelt ígér a DuPont új nyomtató technikája

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .