Sony KDL-32EX600: LED LCD TV mindenkinek

Kezelés

A termékismertető a Sony legmegfizethetőbb él LED háttérvilágítást alkalmazó BRAVIA LCD TV-jéről, a KDL-32EX600-ról szól, amely MinDig TV kompatibilis DVB-T vevőt és 1920×1080 pixel teljes HD felbontást kínál, 50Hz-es képfrissítéssel.
Ahogy mostanság minden Sony készülék, a KDL-32EX600 is alapvetően a Xross Media Bar menüből kezelhető, ami a designt és ergonómiát tekintve ugyan hibátlan, de néha eléggé lelassítja a keresett beállítási vagy forrásválasztási funkció elérését. Még szerencse, hogy a távirányító bizonyos gombjainak megnyomására a bemeneti források és a legfontosabb beállítások egyszerűbben és gyorsabban közvetlenül is előhívhatóak.

A készülék képének beállításában meghatározó, hogy az egyes bemeneti jelforrások illetve az analóg és digitális TV csatornák nézéséhez a távirányító „SCENE” gombjával melyik rendelkezésre álló (Mozi, Sport, Fotó, Játék, Grafika, Általános és Automatikus) üzemmódot választjuk. Mindegyik üzemmódhoz tartozik egy alap kép- és hangbeállítás, amit módosíthatunk, de az „Általános” üzemmódon belül van egy újabb „Normál” illetve „Élénk” képmód választási lehetőség is amiből az utóbbit talán a túlvilágított nagyáruházak polcaira kitett készülékeknél lehetne használni. Azt sem árt tudni, hogy a távirányítón van egy narancssárga „THEATRE” gomb, aminek megnyomására közvetlenül a „Mozi” üzemmódba kapcsol a készülék (újabb megnyomásra pedig visszavált az általunk kiválasztottra).

Sony_KDL-32EX600_képbeallitas.jpg
A „Kép” menüben Háttérfény (a panel megvilágításának fényereje), Kontraszt, Fényerő, Színtelítettség, Képélesség, Színhőmérséklet (Hideg, Semleges, Meleg) paraméterek állíthatóak, háromfokozatú és kikapcsolható „Zajcsökkentés” valamint „MPEG NR” használható az analóg háttérzajok illetve a digitális TV kép blokkosodásának csökkentésére, de az utóbbi eljárás bizonyos képrészleteket is eltávolít, ezért csak „Alacsony” módban tanácsos használni.

A „Részletes beállítások” almenüben van három szájbarágós elnevezésű, a képmegjelenítést választható mértékben befolyásoló funkció: a „Részl. kontraszt kiemelő” automatikusan a kép világosságtartamához állítja a Háttérfény és Kontraszt értékeket, és állítólag különösen sötétebb képeknél javít a kontrasztérzeten; az „Automatikus fényerő korl.” csökkenti annak lehetőségét, hogy a szinte teljesen fehér képek túl világosak legyenek; az „Élő szín” pedig a színek élénkségét fokozva a színtartományt is némileg módosítja. Az igazság az, hogy megfelelően beállított képdinamikai végpontok, azaz Háttérfény, Fényerő illetve Kontraszt paraméterek esetén nincs nagy haszna az automatikus beavatkozásoknak, a szürkeskála linearitásához és a készülék által reprodukált színek pontos beállításához viszont hiányzik a Gamma és a teljes szürketartomány színhőmérsékletének kalibrálása, valamint egy színmenedzselő rendszer. A képbeállítást némileg az is nehezíti, hogy a menü sötét háttere a képernyő több mint felét teljesen eltakarja.

A „Képernyő beállítás” menü paramétereivel is érdemes tisztában lenni. Itt állíthatjuk be, hogy miként akarjuk látni a még mindig szép számmal előforduló 4:3 képarányú műsorokat a 16:9-es képernyőn. A „4/3” formátum torzítatlanul, a „Smart” felnagyítva és általunk beállítható mértékben nem lineárisan összenyomva jelenik meg a 4:3-as műsor. A 1080 soros műsorforrások esetén, ha el akarjuk kerülni a túlskálázást, vagyis azt, hogy a kép széleiből bármi is elvesszen, a „wide” képformátumnál a „Teljes felbontás” beállítást válasszuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .