1. Oldal
Az Euroconsult és az NPA piackutató, szaktanácsadó és elemző cégek legújabban közzétett jelentése alapján az európai nagyfelbontású televíziózás jelentős felemelkedés előtt áll.
![hdtv_logo_200px.jpg hdtv_logo_200px.jpg](/wp-content/uploads/legacy/1562/hdtv_logo_200px.jpg)
Jean Emmanuel Casalta az NPA ügyvezetője szerint „Eddig a HDTV Európában kísérletek és kezdeti kísérletek sorozata. De a HD-re alkalmas síkpaneles tévék szélesebb elterjedése Európában elő fogja segíteni a növekedést a következő tíz évben.”
Az európai háztartások növekvő száma juthat majd nagyfelbontású tartalomhoz, ami a piaci növekedés egy újabb kritikus tényezője. Európában a HD-t kínáló fizetős TV hálózatok száma csaknem megháromszorozódott az elmúlt két évben. Bár a HD előfizetések tekintetében még a műholdas HD szolgáltatások a meghatározóak, a kábel és IPTV szolgáltatások is gyorsítják HD kínálatuk bevezetését. És míg néhány országban a szabadon fogható műholdas szolgáltatás marad az egyedüli lehetőség rövidtávon, a Franciaországban (és tegyük hozzá Magyarországon is) 2008-ban elindított sokcsatornás HDTV kínálattal rendelkező digitális földfelszíni televíziózás egy fontos európai „első” lépés volt. Eközben 2008 során az Európában szórt HD csatornák száma több mint megkétszereződve 130-ra emelkedett. 2013-ben ez a szám 600 HD csatorna fölé emelkedik majd.
Pacome Revillon az Euroconsult ügyvezető igazgatójának elmondása szerint: „A jelenlegi gazdasági visszaesés ellenére a HDTV befogadás növekedését a fizetős tévéétel hajtja előre rövidtávon. 2013-ban több mint 38 millió háztartásba jut majd el HD fizetős TV szolgáltatás, ami kétszerese azon háztartások számának, melyek csak szabadon fogható HD-t néznek. A HD vételt élvező háztartások száma a 2013-as 56 millióról, több mint 175 millióra emelkedik majd 2018-ra, szabvánnyá téve a HDTV élményt a legtöbb nyugat és közép európai piacon.”
Rövidtávon az Euroconsult és az NPA azt várják, hogy a szolgáltatók a HD-t stratégiai megkülönböztetésként használják, hogy nézőket és előfizetőket szerezzenek és tartsanak meg. Ez különösen egy olyan piacon lesz éles, melyet egyre inkább a jól beágyazott és a feltörekvő piaci szereplők versenye jellemez, és még hangsúlyosabbá válik a jelenlegi gazdasági visszaesés idején.
Kapcsolódó linkek:
Elindult a MinDig TV digitális földi televíziós szolgáltatás
T-Home Sat TV műholdas szolgáltatás HD csatornákkal
Elindult a HDTV szolgáltatás az Antenna Digitalon
Indul a Hello HD az első idehaza mindenhol fogható HDTV műsorszolgáltatás
44 millió otthonba jut el a HDTV ez év végére
Nagyfelbontású IPTV szolgáltatást tesztel a Magyar Telecom