CES 2009: új trend a hálózatra csatlakozó TV-k

1. Oldal

A ma véget érő Consumer Electronics Show (CES) szórakoztatóelektronikai kiállításon határozott trendként tapasztalható, hogy minden elektronikai cég piacra lép olyan tévékkel, melyek közvetlenül a világhálóra csatlakoznak.
Az elmúlt években már láttunk néhány bátortalan lépést az internetre közvetlenül csatlakozó TV-kkel kapcsolatban, az idei CES-en azonban ezek a lépések határozott menetelésbe váltottak. A Samsung, LG, Sony, Panasonic, Sharp és Toshiba egyaránt készülékei világhálóra csatlakoztatásának lehetőségével dicsekszik. De miért is buzgólkodnak annyira a nagy gyártók, hogy megkönnyítsék a tévénézők számára az online tartalmakhoz történő hozzáférést? Mert a nézők ezt akarják!

Egyes becslések szerint a valamilyen formában internetre csatlakoztatható korai TV készülékek felhasználóinak kb. negyede ki is használja a funkciót, s ez igen figyelemreméltó elfogadási arány egy technológia esetén, mely néhány éve praktikusan még nem is létezett. A nagy érdeklődésre tekintettel valószínűsíthető, hogy két-három és múlva nehéz lesz igazán korszerű TV-t elképzelni világhálós elérés nélkül.

web_TV.jpg
Természetesen az emberek eljuthatnak weboldalakra számítógépeiket használva. De minden megváltozik, ha a webes célállomásokra a TV előtt ülve a nappaliból akarunk eljutni. Ez megváltoztatja az emberek tévézési szokásait, a weboldalakat, s főleg a rajtuk lévő tartalmakat. Gondoljunk csak úgy a YouTube-ra, mint akár TV-n nézhető tartalmakra, s nem, mint amatőr videókra, vagy azokra a weboldalakra, melyek tévésorozatok epizódjait kínálják HD-ben, és az olyan nagy video kölcsönzőkre, melyek a fizikai hordozók (DVD, Blu-ray lemez) helyett mindinkább megbízható sávszélességre és egy weboldalra alapozzák a filmterjesztést (lásd Netflix).

A tévénézők egyre érdekesebbnek tartják azt a csábító elképzelést, mely felé úgy tűnik minden televízió tart. Miért kéne megelégedni egy kábel TV maximum néhányszáz csatornájával amikor akár 5 millió csatornát találhatunk a világhálón? Az olyan gyártók, mint a Sony, az LG, a Samsung és más nagy cégek tudják ezt, és megkönnyítik majd a felhasználóknak, hogy közvetlenül TV-jükkel, számítógép nélkül jussanak hozzá ezekhez a tartalmakhoz.

Widget_Dock.jpg
Az internet és a TV kapcsán két nagy név tűnik fel szinte minden sajtóhírben mostanság. Az egyik a Yahoo Widgets Widget Channel Framework keretrendszerével, mely a konvencionális módon továbbított televíziózás és a világháló közötti szakadékot igyekszik áthidalni a Yahoo és mások által létrehozott tartalomszolgáltatással és ügyes felhasználói kezelőfelületével, a másik a Google tulajdonában álló YouTube. Vagyis a világháló legnagyobb nevei közül kettő is ezen munkálkodik már.

Kapcsolódó linkek:

CES 2009: kisebb várakozással, kevesebb résztvevővel
YouTube már HD-ben is
Rövidesen játékfilmek a YouTube-ról
Filmbemutató a Sony internet platformján keresztül
Intel: médiaprocesszor internetes szórakoztatóelektronikai termékekhez
Apple TV: az iTunes-ról már kölcsönözhetőek is letöltött filmek
Újabb kezdeményezések az internetes nagyfelbontású műsortovábbításban
Bill Gates szerint öt éven belül az internet forradalmasítja a TV-t

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .