Christopher Nolan szerint „eszetlen” a Netflix filmstratégiája

1. Oldal

A sikerfilmek rendezője egy interjúban „eszetlennek” és „bizarrnak” nevezte a Netflix saját filmstratégiáját és a cég tervét a filmek kezdeti kizárólag mozikban való forgalmazási modelljének lebontására.


A Netflix csak idén 40 filmet mutat be több mint 190 országban, de a legfontosabb, hogy visszautasítja a filmszínházaknak biztosított 90 napos ablakot a filmek kizárólagos vetítésére. Így nem meglepő, hogy a játékfilmek gyártásába beszálló Netflix és a mozisok közötti viszony nem éppen felhőtlen.

Az egyik oldalon álnak azok a filmrendezők, akik a piacvezető globális streaming tartalomszolgáltató partnereként azt mondják, hogy a Netflix forgalmazási modellje garantálja a 100 százalékos kreatív szabadságot és a világközönség elérését. Az internet TV a Netflix szerint újjáélesztheti a filmipart.

Christopher_Nolan.jpg
A másik oldalon olyan rendezők állak, mint Christopher Nolan, akiket nem nyűgöznek le a Netflix elképzelései és eredményei. Az Indiewire interjújában azt mondja: „A Netflix bizarr ellenérzéssel viseltetik a mozifilmek támogatása iránt. Eszetlen a politikájuk, hogy mindent egyidejűleg kell streamelni és bemutatni (mozikban), ami nyilvánvalóan tarthatatlan modell a filmszínházi vetítések számára. Tehát még csak be sem szállnak a játékba, és azt hiszem hatalmas lehetőséget hagynak ki.”

Olyan kasszasikerek rendezőjeként, mint a Batman trilógia (Kezdődik; A sötét lovag; A sötét lovag felemelkedése), az Eredet (Inception) és a Csillagok között (Interstellar) Christopher Nolan mindig is vonzódott a nagy vászonhoz és a celluloid filmszalaghoz. Legújabb, a második világháború egyik jelentős hadmozdulatát felidéző Dunkirk című alkotását 70 mm-es filmről és IMAX moziban mutatják be, legalábbis ott, ahol még van arra alkalmas projektorral felszerelt vetítőterem.

Nolan ugyanakkor dicséri a játékfilmgyártásába szintén beszállt Amazon gyakorlatát, mely a Netflix-től eltérően az eddigi szabályokat betartva arra kényszeríti előfizetőit, hogy a mozibemutatást követően több hónapot várjanak az Amazon Prime streaming szolgáltatáson az olyan a cég által előállított filmekre, mint például a A régi város (Manchester by the Sea).

„Láthatod, hogy az Amazon teljesen boldog, hogy nem követi el ugyanazt a hibát” – nyilatkozza Nolan. „A filmszínházaknak 90 napos ablaka van. Ez egy tökéletesen használható modell. Ez fantasztikus.”

A Netflix filmstratégiája az elmúlt hónapokban már komoly támadások kereszttüzébe került. Mikor a cég első alkalommal két filmjét (Okja és The Meyerowitz Stories) elvitte a Cannes-i filmfesztiválra a rendezőség egy új szabály bevezetésével reagált, ami gyakorlatilag kitiltotta a Netflix alkotásait Cannes-ból.

A Netflix azonban nem adja fel és a közeljövőben tovább erősíti saját filmgyártását. Még idén előfizetőik képernyőjére kerülnek Will Smith, Dustin Hoffman, Ben Stiller és Robert Redford nevével fémjelzett filmek, és jövőre a Netflix összehozza a Robert De Niro, Martin Scorsese és Al Pacino hármast a The Irishman című produkcióban.

Nolan kritikusok által elismert új filmjét viszont a világon sok mozirajongó még sokáig nem láthatja – legalábbis legálisan nem – mert azt csak a világ kevés kiváltságos helyén vetítik a rendező által is elvárt élményt nyújtó mozikban.

Kapcsolódó linkek:

Dolby Atmos hangsávú filmek a Netflix kínálatában
Netflix: itt az első interaktív mese eldönthető sztorival
Netflix: cél a hagyományos filmforgalmazási modell lebontása
Hollywoodi stúdiók a filmek korábbi otthoni elérhetősége mellett
Már Oscar-díjat is nyertek Amazon és Netflix produkciók
Töretlen a streaming tartalomszolgáltatások térnyerése

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .