LG: további beruházás az új generációs OLED TV gyártásba

Az LG Display további 3 billió wont (kb. 743 milliárd Ft) fektet a „következő generációs szuper-méretű” 10,5. generációs OLED gyártósor kapacitásbővítésébe.


Az újabb beruházásról az LG Display legfrissebb bejelentésében az alábbiak olvashatóak: „Az LG Display további 3 billió KRW (kb. 743 milliárd Ft) beruházást jelentett ma be a koreai Paju városában lévő P10 üzeme Gen 10,5 (2.940 mm x 3.370 mm) OLED gyártósorába. Ezzel a beruházással a vállalat fokozza erőfeszítéseit az OLED központú üzleti struktúra felé, és az OLED korszak előmozdítására.

A főleg 164 centis (65 hüvelykes) vagy nagyobb „szuper-méretű” OLED paneleket előállító 10,5. generációs gyártósor 2022 első felétől havi 30.000 hordozólappal kezdi el gyártást. Az LG Display az agresszív kapacitásbővítésről szóló döntéssel további havi 15.000 hordozólappal bővít majd ezt 2023 első felétől.

Ez a 3 billió won az eddigi legnagyobb összegű befektetés a P10 gyártóüzembe. A 2015 novemberében indult beruházásra első ütemben 1,84 billió wont (456 milliárd Ft), majd 2017 júliusában további 2,8 billió wont (kb. 693 milliárd Ft) költöttek el. Az újabb beruházással a 10,5. generációs OLED gyártósorra már összesen 7,64 billió wont (kb. 1892 milliárd Ft) költ az LG Display. A P10 üzem felépítését eredetileg 2018 végére tervezték, de elhalasztva a befejezést változtattak az addigi elképzelésen. Eredetileg ugyanis LCD panelek gyártásával kezdtek volna a legkorszerűbb üzemben, s csak később álltak volna át az OLED termelésre, de a stagnáló LCD piac miatt erről letettek.

Az LG Display bejelentésével egyidejűleg láttak napvilágot a híresztelések, miszerint a Samsung hamarosan beléphet az OLED TV-k piacára a „QD-OLED” technológiával, aminek fejlesztése már régóta folyik. A hónap elején a koreai The Elec számolt be arról, hogy a Samsung egy úgynevezett „Project C” elindításáról készül dönteni, aminek részeként TV-khez szükséges a nagyméretű OLED panelek gyártásába ruháznának be. A döntés várhatóan legkésőbb augusztusig megszületik.

Az LG, a Sony, a Panasonic és sok más gyártót TV panelekkel ellátó LG Display bevételei az idei második negyedévben 5%-kal csökkentek és működési vesztesége nőtt. A cég ezt az LCD TV panelárának csökkenésének valamint a „makrogazdasági aggályoknak és bizonytalanságnak, mint például az USA és Kína közötti kereskedelmi háború” tulajdonítja.

A cég bevételeinek 41%-a a TV panelekből származik, s ez most 5%-kal emelkedett is „az OLED TV panelek értékesítési részarányának köszönhetően”.

A vásárlók mindinkább a 164 centis (65 hüvelykes) és még nagyobb képernyőjű TV-ket keresik, és a képfelbontás (4K, 8K) növekedésével ez a tendencia várhatóan csak erősödik. Az ilyen képméretű OLED TV-k egyelőre kevéssé versenyképesek, a 195 és 223 centis (77 és 88 hüvelykes) panelek pedig kifejezetten drágák. A P10 gyártóüzem termelésbeállásával ezek előállítási költsége is csökken majd. A bejelentés megfogalmazása szerint: „Az LG Display versenyképessége megszilárdítását várja a szuper-méretű TV piacon, miután befejezi a Gen 10.5 OLED gyártólétesítményét.”

A P10 az LG Display harmadik OLED gyára lesz a két 8,5. generációs üzeme után. Ezek egyike Dél-Koreában a másik Kínában működik. Ez utóbbi a jövő hónapban kezdi a tömegtermelést.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..