Streaming TV: szárnyal az okos TV-k, konzolok és eszközök piaca

Egy friss kutatás szerint csúcson az úgynevezett csatlakoztatott streaming TV készülékek globális eladása, és az Amazon először piacvezető.


A Strategy Analytics közlése szerint az úgynevezett csatlakoztatott streaming TV készülékek – vagyis az okos TV-k, streaming médiaeszközök és játékkonzolok – globális eladása elérte a 109,1 milliót 2020 negyedik negyedévében, és a 305,3 milliót a teljes tavalyi évében, ami 7,6%-os növekedés az előző évhez képest.

Disney plusz Fire TV

A jelentés szerint: „Az Amazon 13,2 millió eszköz értékesítésével és 12,1%-os piaci részesedéssel lett először piacvezető. A Samsung a második helyre csúszott, míg a Sony harmadik maradt az új PS5 játékkonzol bemutatása után.”

Az Amazon Fire TV Stick médiaeszközök megújul kínálatában a Fire TV Stick 4K különösen sikeresnek bizonyult.

Edouard Bouffenie, a Strategy Analytics vezető elemzője azt mondja: „Az Amazon nagy sikert aratott a Fire TV Stick 4K-val, ami a világ legkelendőbb digitális média streamer eszköze lett 2020-ban. A piac azonban összességében továbbra is fragmentált, és még mindig hosszantartó küzdelem a világméretű TV streaming platformok felépítése a 2020-as években.”

Streaming TV

A jelentés szerint az olyan technológiai óriások, mint az Apple és a Google elég hátul kullognak a piaci rangsorban, de meg kell jegyezni, hogy a Sony, a TCL, a Xiaomi és sokan mások TV-i illetve streaming médiaeszközei a Google Android TV platformját használják.

Hasonlóképpen, az USA-ban a TCL TV-ken Roku platform működik, az Amazon FireTV pedig kevésbé ismert márkák TV-it hajtja. Nemrégiben a Samsung példáját követve az LG is szabaddá tette webOS TV platformját más gyártók számára. A Strategy Analytics nem közli külön a TV platformok eladási adatait.

2020-ban 186 millió okos tévét és 81 millió média streaming eszközt adtak el, és a piackutató további növekedést jósol 2021-ben, amikor a nézők még inkább a streaming szolgáltatások felé fordulnak. Híresztelések szerint az Apple TV 4K új hardverrel kerül piacra még idén, a Google TV pedig egyre több TV-re kerül fel olyan partnerek révén, mint például a Sony és a TCL.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .