Szankció az eddig nem túl sikeres digitális átállás miatt

Az Antenna Hungária reagálása

A Nemzeti Hírközlési Hatóság 40 millió Ft bírságot szabott ki az országos földfelszíni digitális platformot üzemeltető Antenna Hungária Zrt-re, utóbbi nem fogadja el a hatóság Tanácsának határozatát és bíróság előtt támadja meg azt.
Az AH nem fogadja el az NHH Tanácsának határozatát, sem pedig az abban szereplő szankciókat, azt bíróság előtt támadja meg és hivatalosan is kérvényezi az NHH-tól és a GVH-tól hatósági vizsgálat megindítását a televíziós műsorterjesztő platformok közötti versenyt torzító helyzet kapcsán.

Az NHH Tanácsának határozata kapcsán az AH sajtóközleményében az alábbi nem teljességgel közölt észrevételeket fogalmazza meg.

1. Az AH messzemenően érdekelt a digitális átállás sikerre vitelében.

2. Az NHH Tanácsának határozatában az AH-t teszi felelőssé a külső felek által megtett, illetve elmaradt lépésekért. A határozat nem veszi kellőképpen figyelembe az AH által a kötelezettségek kapcsán elért eredményeket és túlteljesítéseket. Továbbá a határozat nem tér ki a domináns fizetős platformok és a közelmúltban indult digitális földfelszíni platform között tapasztalható, versenyt torzító körülményekre. Az AH véleménye szerint a határozat számos szempontból nem szolgálja annak a több millió magyar állampolgárnak az érdekét, akik számára a földfelszíni platform az egyetlen szabadon fogható alternatíva a túlsúlyban lévő fizetős platformokkal szemben.

3. Az NHH Tanácsa figyelmen kívül hagyta, hogy a világgazdaság, a magyar hitel- és hirdetési piac válsága kedvezőtlenül érintette az AH és partnerei képességét az egyes kötelezettségek teljesítése kapcsán. Az NHH Tanácsa a helyzet értékelése során nem vette számításba a digitális átállás folyamatának végrehajtásával kapcsolatos nemzetközi tapasztalatokat.

4. Az AH 2009-ben megállapodott a legnézettebb kereskedelmi csatornákkal (RTL Klub, TV2), és a Magyar Televízióval a digitális platformhoz történő csatlakozásról, s a MinDig TV kommunikációs kampánya csak a tartalomkínálat megjelenését követően indulhatott el. Az AH csoport a platform promóciója kapcsán a vállalásait 2009 során túl is teljesíti. Már az idén több mint 700 millió Ft-ot költ a digitális platform népszerűsítésére, mely a hatósági szerződésben a teljes digitális átállás időszakára vállalt összeg többszöröse. A legnézettebb tartalmak megjelenése a platformon, és a kommunikációs kampány elindítása kedvező hatással volt a készülékárakra valamint a DVB-T MPEG-4 integrált televíziók és dekóderek keresletére. A kedvezményes dekódervásárlási konstrukció elindításával az anyagilag hátrányos helyzetben lévő állampolgárok számára is megnyílt a szolgáltatás vételének lehetősége. 2009 augusztusának végén már a háztartások több mint másfél százaléka rendelkezett DVB-T adások vételére képes eszközzel, ezek többsége televíziókészülék. A digitális földfelszíni televíziós platformot az utóbbi hónapokban sikerült kimozdítani a holtpontról, az átállás folyamata visszafordíthatatlanná vált.

5. Az AH csoport továbbra is elkötelezett a digitális földfelszíni átállás zökkenőmentes megvalósítása iránt Magyarországon, ezért folyamatosan minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a tévénézők és a rádióhallgatók az anyagi helyzetüktől függetlenül az elérhető legjobb minőségű, bő tartalomválasztékot kínáló digitális szolgáltatásokhoz jussanak hozzá, továbbra is előfizetési díj nélkül.

Kapcsolódó linkek:

MinDig TV: vevődekóder részletre és tervek a jövőről
MinDig TV: elindult az euronews csatorna tesztsugárzása
MinDig TV: az MTV csatornái hivatalosan is a kínálatban
MinDig TV: megvan a megállapodás TV2-vel is
MinDig TV: megszületett a megállapodás RTL Klubbal
Hogy is áll a digitális átállás a Nemzeti Hírközlési Hatóság szerint

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .