Több mint 100.000 eladott asztali HD DVD lejátszó Észak-Amerikában

1. Oldal

Az észak-amerikai HD DVD Promotional Group támogatói csoport bejelentése szerint a formátum piaci megjelenése óta eltelt egy év alatt már több mint 100.000 HD DVD asztali lejátszó került az amerikai háztartásokba.
Ezzel a számmal HD DVD minden bizonnyal megelőzi a versenytárs Blu-ray formátumot, már ami az eladott asztali lejátszók számát illeti. Bár a Blu-ray lejátszók gyártói hivatalosan még nem tettek közzé eladás adatokat, de hihetőnek tűnik, hogy lemaradásban vannak a HD DVD mögött.

Toshiba 2. generációs HD DVD lejátszó
Toshiba 2. generációs HD DVD lejátszó


Az USA-ban eladott 100.000 eladott HD DVD lejátszó nem tartalmazza a Microsoft Xbox 360-hoz opcionálisan megvehető HD DVD meghajtó-egységeket, melyek jelenleg a legkelendőbb HD DVD lejátszási megoldást kínálják a piacon (csak tavaly karácsonyig 92.000-et adtak el belőlük Észak-Amerikában). Mindez persze érthető, mert ha a játékkonzolhoz kapcsolódó HD DVD-t is számításba vennék, akkor elkerülhetetlen lenne az összehasonlítás a Blu-ray lejátszásra alkalmas Sony PlayStation 3 (PS3)-al, ami elsöprő értékesítési fölényben van.

Bár a Sony játékkonzolja sem úgy fogy, ahogy azt gyártója eltervezte – egyes összesítések szerint eddig mindössze 2,8 millió kelt el belőle az USA-ban –, s ezért annak előállítási költsége továbbra is meglehetősen magas. Az eddigi, kisebb, 20GB-os HDD-vel szerelt, kevesebb funkcionalitással rendelkező, és így olcsóbb PS3 forgalmazását már be is szüntették – Európában ezt a változatot nem is lehet kapni -, mert állítólag nem mutatkozott iránta kereslet. Sokak szerint inkább azért, mert a 499 dollárért (kb. 91.000 Ft) kínált konzol mindenegyes darabjának előállításához több mint 300 USD-t (kb. 55.000 Ft) kellett hozzátennie a gyártónak, a 60GB-os HDD-vel szerelt, 599 dolláros (kb. 109.000 Ft) PS3-akon viszont csak 240 USD (kb. 45.000 Ft) a veszteség.

Mindezek a számok azonban nem jellemzik a két formátum között zajló csata jelenlegi állását, s még az sem tűnik döntőnek, hogy a műsoros lemezek eladásában jelenleg a Blu-ray tartósan vezet a HD DVD előtt. A nagyfelbontású lemezek ugyanis még mindig igen csekély piaci részesedést képviselnek a teljes eladott DVD mennyiségen belül. Az eddigi legtöbb, több mint 100.000 példányban a fogyasztókhoz eljutott HD optikai lemez a legújabb Bond film, a Casino Royale Blu-ray változata volt, de ennek jelentős része is PS3-k mellé csomagolt ajándék volt.

Kapcsolódó linkek:

Samsung: jön a Blu-ray/HD-DVD kombó lejátszó
A független európai filmstúdiók a HD DVD-t támogatják
A Blu-ray és HD DVD lejátszók árcsökkenése a DVD-két követi
Több lehetőséget kínáló Blu-ray lejátszók novembertől
Toshiba: hivatalosan is csökkennek a HD DVD lejátszók árai
A CeBIT-en is zajlik a Blu-ray kontra HD DVD csata
Toshiba: az új HD-EP10 HD DVD lejátszó nyáron érkezik
A formátumháborús „helyzet egyre fokozódik”
Toshiba: 24p frissítés a HD-XE1 HD DVD lejátszóhoz még a nyáron
Sony: bejelentés egy új, olcsóbb Blu-ray lejátszóról
LG: a BH100 Blu-ray Dics/HD DVD kombi-lejátszó Európában is kapható lesz
A formátumháborúnak még nincs vége (Kommentár)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .