Apple TV+: hátrányban konkurensei mögött

Több mint 1,5 évvel az Apple TV+ bevezetése után a streaming szolgáltatás még mindig csak kullog régi és újabb konkurensei mögött.


2019. november 1-jén indult el az Apple TV+ több országban, köztük Magyarországon is. A streaming szolgáltatásnak azóta sem sikerült igazán sikert aratnia. A leginkább exkluzív saját gyártású produkciókból álló gyakran neves színészeket is felvonultató tartalomkínálat ugyan folyamatosan bővül, de a szolgáltatás iránti fogyasztói érdeklődés egyszerűen nem tud beindulni.

Pedig az Apple TV+ akár 4K felbontású Dolby Vision HDR videót és Dolby Atmos objektum alapú hangot biztosít a tartalmakhoz – igaz, hogy az utóbbiak biztosan csak az új Apple TV 4K médiadobozzal vagy elődjével érhetőek el, más platformokon ez attól függ, hogy miként implementálják az Apple TV app alkalmazást. Ezt a kiváló kép- és hangélményt az Apple tőle szokatlan módon az iparág egyik legkedvezőbb havi díja, 4,99 € (ideahaza 1.890 Ft) ellenében kínálja, míg a piacvezető Netflix ugyanezért a minőségi szintért havonta 17,99 €-t kér Európában (idehaza csak 3.999 Ft-ot).

A népszerű streaming néznivalókhoz ajánlásokat, nézési listákat és sok mást kínáló JustWatch méri az egyes szolgáltatók iránt érdeklődést. Például 2021 második negyedévében az USA-ban ez csupán 3% volt az Apple TV+ esetében, míg ugyanebben a Netflix 31%-ot, a Prime Video 22%-ot, a Hulu 14%-ot, a Disney+ 13%-ot, az HBO Max 9%-ot, a Peacock pedig 4%-ot ért el. Érdekesség, hogy az utóbbi három mind az Apple TV+ után indult, mégis nagyon rövid időn belül megelőzte azt. Magyarországon valamivel népszerűbb (5%) az Apple streaming szolgáltatása a nézők körében, valószínűleg azért, mert a Disney+ és a Peackock még nem indultak el, az HBO Max helyett pedig még az HBO GO működik.

Apple TV Plus Greyhoud

De mi is a probléma? Miért nem tud az Apple TV+ annyi fogyasztót vonzani, mint konkurensei? Feltehetően a minőségi filmek és sorozatok csak lassan bővülő választéka lehet az ok. Az Apple TV+ ugyanis csak saját eredeti tartalmakat kínál – mint amilyen a Tom Hanks főszereplésével készült A Greyhound csatahajó (Greyhound) -, külső gyártóktól származókat nem. A Netflix vagy a Prime Video ezzel szemben havonta kínál előfizetőinek ilyeneket jelentős összegekért költve tartalomvásárlásra, sőt az utóbbi ebből a célból megveszi az MGM-et is.

A viszonylagos sikertelenség lehet az egyik oka annak, hogy a PlayStation 5 konzol új és jelenlegi tulajdonosai most 6 hónapig ingyen kapják az Apple TV+ szolgáltatást. A Cupertino-i cég tehát minden eszközzel igyekszik megerősíteni helyét a streaming szolgáltatások piacán. Ez sokáig biztosan nem fog működni ingyenes előfizetésekkel, hanem csak tartalommal, és lehetőleg sok tartalommal!

Ehhez kapcsolódó friss hír, hogy az eredetileg év végén mozikban bemutatni tervezett Finch című Sci-fi kalandfilmet – mely egy ugyancsak Tom Hanks által alakított ember, egy robot és egy kutya alkotta valószerűtlen család kalandjairól szól – az Apple TV+ fogja bemutatni november 5-én kizárólagos forgalmazóként.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .